Club Biliard-Bowling, Club Wellness, Club Piscina Spl. Independentei 319B
Club fitness


Fitnessul – un moft sau o necesitate?



    Noţiunea de mişcare are înţelesuri diferite depinzând de domeniul de referire. În domeniul practicării exerciţiilor fizice, mişcarea reprezintă schimbarea poziţiei unui segment al corpului faţă de alte segmente, sau a întregului corp faţă de mediul în care se găseşte.


    Mişcarea omului poate fi ciclică, aciclică, voluntară, involuntară, automată, pasivă, activă, uniformă, accelerată, acestea fiind considerate tipuri de mişcare umană.


    Activitatea fizică, practicată cu regularitate, ajută la constituirea unui corp sănătos atât în plan fizic cât şi psihic şi mental. Prin practicarea exerciţiului fizic, coroborat cu o alimentaţie sănătoasă fără excese de zahăr, alcool şi grăsimi duce la adaptarea unui stil de viaţă sănătos.


    Diminuarea activităţilor fizice a început odată cu revoluţia industrială când munca omului a fost treptat înlocuită de maşini, computere, acestea uşurând foarte mult munca fizică a oamenilor.


    Viaţa omului modern este dependentă de tehnologie, activităţi ca: jogging-ul, plimbatul pe jos cu biciclete sau role prin parc, practicarea unor jocuri sportive în curtea şcolii ca: baschetul, fotbalul, tenisul, înotul sunt înlocuite de calculator, televizor, telefon şi navigarea pe internet.


    Adaptarea unui stil de viaţă precar datorat stresului cotidian şi profesional, lipsa permanentă de timp liber, alimentaţia de tip fast food, lipsa mişcării şi a activităţilor fizice a dus în timp la apariţia bolilor de tip cardiovascular, metabolic, psihice, locomotorii, respiratorii, obezitate, toate acestea ducând la scăderea duratei şi calităţii vieţii.


    Creşterea alarmantă a acestor boli, datorate lipsei de mişcare şi a unei alimentaţii nesănătoase în rândul populaţiei din SUA şi Europa, a dus la implementarea la nivel de stat a unor programe de nutriţie şi activităţi fizice, cu scopul de a creşte calitatea vieţii, impunând acestora un stil de viaţă sănătos.


    Analiza studiilor aplicate pe subiecţii cu probleme de sănătate, a arătat principalele cauze care au dus la scăderea calităţii vieţii. Acestea sunt:


  • lipsa timpului de a practica o formă de activitate sportivă
  • starea de oboseală acumulată în timpul zilei
  • lipsa motivaţiei
  • disconfortul fizic datorat activităţilor fizice, durerea, febră musculară, un alt tip de muncă fizică altul decât cel profesional
  • problemele de sănătate şi recunoaşterea adaptării unor activităţi fizice în concordanţă cu tipul şi gradul afecţiunii
  • jena de a fi văzuţi de alte persoane participante la exerciţiile fizice, datorate aspectului fizic precar, sau vestimentar
  • lipsa banilor
  • lipsa disciplinei, proasta organizare a activităţilor profesionale şi cotidiene
  • criteriul de vârstă.


    Toate aceste motive, în parte nerealiste, folosite ca scuză pentru a nu arăta neputinţa de a se organiza corect, au dus la scăderea calităţii vieţii şi apariţia unor boli care pot fi evitate prin aderarea la programe fizice.


    Sedentarismul, inactivitatea fizică sunt cauze principale în apariţia bolilor, existând numeroase motive ca populaţia să păstreze exerciţiul fizic în scop profilactic, de menţinere, de plăcere sau de ameliorare a stării de sănătate.


    Efectele benefice ale practicării exerciţiilor fizice sunt:


  • cresc metabolismul prin efort fizic creşte rata de ardere a caloriilor, accelerând metabolismul grăsimilor prin utilizarea acestora din depozite
  • contribuie la scăderea greutăţii corpului şi menţinerea unei greutăţi optime
  • tonifică musculatura pierzându-se surplusul de grăsimi dând un aspect estetic corpului printr-o musculatură bine antrenată
  • eliberează şi reduce stresul provocat de activităţile profesionale şi casnice prin creşterea endorfinei şi serotoninei responsabili de starea de bine şi fericire
  • construieşte un corp frumos, îmbunătăţind aspectul general, ducând la o întărire a încrederii în sine, la o imagine pozitiva despre propria corporalitate
  • creşte imunitatea corpului, rezistenţă la boli şi la factorii de stres
  • reduce şi ameliorează stprile de postură, cefoze, lordoze, scolioze, durerile de spate
  • crează o atitudine pozitiva asupra vieţii
  • reduce riscul de boli cardiovasculare, respiratorii;
  • creşte condiţia fizică ca urmare a practicării unor diverse activităţi fizice;
  • îmbunătăţeşte activitatea socială prin legarea de amiciţii, prietenii cu ceilalţi participanţi la diferitele forme de activităţi
  • se adresează tuturor oamenilor, indiferent de vârstă şi sex, prin crearea unor forme de activitate fizică corespunzătoare vârstei.

    Ca o concluzie, mişcarea nu este un moft, o scuză că pierdem timp preţios sau bani, că suntem sau nu genetic făcuţi pentru a ne mişca, ci este o necesitate, este însăşi legea vieţii, viaţa însemnând mişcare, corpul uman fiind proiectat pentru acţiune nu pentru activităţi sedentare.




Tel. 072-BILIARD, 072-BOWLING, 021-316.10.52
Doriti sa aratati exceptional?
Un alt mod de viata!