Club Biliard-Bowling, Club Wellness, Club Piscina Spl. Independentei 319B
Club fitness


Antreneaza-te corect si fereste-te de accidentari



    Cum sa te antrenezi corect intr-o sala de fitness si cum sa te feresti de accidentari? Doua intrebari relativ simple, dar cu raspuns comun.


   


    Majoritatea celor care vin sa se antreneze intr-o sala de fitness, inainte sa isi inceapa programul de antrenament, evita sa consulte personalul specializat in legatura cu programul ales. Astfel, se produc doua erori mari :


  • tipul antrenamentului ales nu este cel potrvit pentru tipul somatic si pentru obiectivele dorite de cel in cauza;
  • modul de executare a exercitiilor este defectuos


    De aceea este imperios necesar sa consultam personalul specializat pentru a fi indrumati in programul nostru de sala si pentru a ne atinge obiectivele propuse. Majoritatea accidentarilor suferite intr-o sala de fitness apar in urma executarii incorecte a exercitiilor de baza pentru trenul muscular superior (pectoral, deltoizi, marele dorsal ) si pentru trenul muscular inferior (cvadriceps, biceps femural).


    Sa incercam sa sintetizam usor problemele aparute si sa analizam care sunt cele mai periculoase exercitii, precum si modalitatile de prevenire a accidentarilor. De obicei greutatea folosita este mult prea mare si astfel nu putem executa bio-mecanic corect miscarea care descrie exercitiul propus. De exemplu, la impinsul culcat la bancuta orizontala, majoritatea celor care il fac nu tin umerii si spatele lipite pe banca sau nu au o priza ferma a picioarelor pe podea, arcuind astfel spatele nepermis de mult. Un alt motiv il constituie miscarea umerilor sau impingerea inegala a barii. Astfel, ei se expun la leziuni grave ale spatelui inferior, leziuni ale coloanei vertebrale si leziuni ale articulatiei umarului . Un alt exercitiu de baza al trenului superior, dar de data aceasta pentru marele dorsal, este ramatul cu bara din aplecat. Cei care aleg sa execute acest exercitiu nu tin genunchii indoiti; trunchiul cu podeaua trebuind sa formeze un unghi nu foarte deschis, intre 90 respectiv 120 de grade; foarte important este ca spatele sa fie arcuit in curbura sa naturala fara sa il curbam convex. Cea mai des intalnita accidentare este cea a spatelui inferior care poate duce chiar la interventia personalului medica . Vom continua cu analiza deltoizilor si am ales sa va vorbesc despre impinsul din sezut cu bara. Daca doriti sa faceti acest exercitiu trebuie sa aveti in vedere sa nu arcuiti spatele, sa impingeti in mod egal cu ambele brate si sa nu coborati bara mai jos de ceafa. In cazul acestui exercitiu pot aparea accidentari ale spatelui sau leziuni ale umerilor la nivel articular.


    Am lasat pentru final sa discutam despre ’’regele exercitiilor’’ cum este numit in sala, genuflexiuni cu bara. La acest exercitiu trebuie sa fim foarte atenti deoarece ne putem accidenta foarte usor daca nu executam miscarea corect.


    Regula de baza este spatele cambrat si fix pe toata traiectoria miscarii, pentru a se evita balansarea spre anterior.


    Acestea sunt exercitiile cu ponderea cea mai mare in accidentari, cele mai frecvente greseli fiind:


  • alegerea defectuoasa a greutatii utilizate
  • insuficienta informare asupra tehnicii de executie
  • neefectuarea incalzirii pentru exercitiul ce urmeaza a fi executat
  • supraevaluarea limitelor fizice ale propriului corp
  • inacapacitatea de a pune in aplicare in mod corect a informatiilor teoretice culese din mediul virtual.

   




Tel. 072-BILIARD, 072-BOWLING, 021-316.10.52
Doriti sa aratati exceptional?
Un alt mod de viata!