Club Biliard-Bowling, Club Wellness, Club Piscina Spl. Independentei 319B
Club fitness


Stiinta din spatele “cheat meal-ului“



    Sa mananc ce-mi place sau nu? Iata o intrebare care este adresata din ce in ce mai des de practicantii de fitness si care astazi si-a gasit explicatia stiintifica datorita multor teste si cercetari pe diferiti subiecti, din tari diferite, avand tipuri de metabolism diferit.


    In primul rand trebuie clarificat, cheat meal sau cheat day?


    Si explicatia este destul de logica si de simpla: nu te ingrasi de la o masa si n-o sa slabesti de la o masa. Dar daca mananci o zi intreaga foarte multe calorii este evident ca organismul uman nu poate procesa decat o cantitate limitata de nutrienti si de calorii. Excesul va fi stocat sub forma de strat adipos pentru a fi folosit in conditii extreme cand organismul nu a primit nuntrientii necesari mentinerii functiilor corpului si se infrupta din “depozitul” facut.


    Acum ca am clarificat ca trebuie sa fie doar o masa de bunatati si nu o zi intreaga vine intrebarea: cand se mananca acea masa si la ce interval? Ei bine daca urmezi un regim strict sau o dieta sanatoasa in prima luna trebuie sa fii foarte strict pentru a-i da organismului o doza soc si pentru a reactiona in masura la stimulii sanatosi pe care ii dai. Dupa care in functie de cat de des te antrenezi, in functie de ce varsta si ce metabolism ai, in functie de ce scopuri ai, poti trisa undeva la 4-7 zile. Adica de luni pana joi mananci sanatos, vineri dimineata mananci sanatos si la pranz ai liber la orice…am zis orice...fara sa-ti faci griji de aportul caloric pentru ca dupa acea masa de trisat urmeaza o masa sanatoasa. Americanii de exemplu isi iau o marja de eroare si mananca cheat meal ul in a saptea zi, pe care de obicei o pun in timpul saptamanii sa o manance dupa antrenament sau duminica cu familia sa nu-si refuze nicio pofta.


    Dar acum vine intrebarea: de ce sa trisam? Si explicatia e simpla pentru a nu ne deregla hormonal si pentru a avea rezultate cat mai evidente…si nu in cele din urma , din cand in cand “trebuie sa-ti mai hranesti si sufletul, nu doar corpul”, adica trebuie sa ne si bucuram de viata si sa fim echilibrati. Cheat meal ul ar trebui sa rezolve problema nivelului de Leptina pe care il produce corpul. Leptina este hormonul anti-infometare si ajuta corpul in a regla cantitatea de grasime pe care acesta o are. Cu cat ai mai multa grasime corporala cu atat ai mai mult hormon LEPTINA in corp. in timpul perioadele indelungate de regim nivelul acestui hormon scade drastic, pana la 50% din prima saptamana. Totodata cu scaderea Leptinei scade si nivelul de Glicogen (de la nivelul ficatului si al muschilor) si odata cu scaderea glicogenului scade si testosteronul la barbati ( hormonul sexual masculin care ne da, masa musculara, potenta, etc ) si estrogenul la femei ( hormonul sexual principal femeiesc), nivelul de T3 care este un hormon produs de glanda tiroida si ajuta metabolismul in procesarea alimentelor si scaderea nivelului de grasime corporala. Din aceasta cauza la femei s-au produs dereglari ale menstruatiei in momentul in care nivelul de Leptina a scazut. Scazand nivelul de hormon va opri arderea grasimilor si va face exact invers, te vei deregla si vei depune grasime.


    De aceea nu este bine sa te infometezi!!!! Risti sa te dereglezi hormonal si sa depui grasime, nicidecum sa slabesti. Si daca slabesti, slabesti din masa musculara si din tesuturi care sunt folosite pe post de energie. Asa ca daca vrei sa slabesti mananca, daca vrei sa te “ingrasi” /pui masa musculara mananca.Doar ca trebuie sa stii ce, cat, cum, si cand.



    De aceea se recomanda cheat meal-ul pentru a opri scaderea nivelului de Leptina (consumand o portie mare de carbohidrati: pizza, paste, cartofi prajiti,etc) si implicit depunerea de grasime. Se recomanda dupa antrenament o masa de trisat in asa fel incat sa ajute la retentia de glycogen si in felul acesta ramane foarte putin loc in celula musculara pentru depunerile de grasime.



    Pe scurt , mananca sanatos, antreneaza-te si odata la 7 zile de preferat in timpul saptamanii dupa antrenament consuma ce-ti place tie mai mult pentru a fi sanatos atat fizic cat si psihic si pentru a avea cat mai putina grasime corporala. Success si sper sa va ajute aceste informatii odata ce aveti explicatia stiintifica.




Tel. 072-BILIARD, 072-BOWLING, 021-316.10.52
Doriti sa aratati exceptional?
Un alt mod de viata!