Club Biliard-Bowling, Club Wellness, Club Piscina Spl. Independentei 319B
Club fitness


Crezi ca ai o dieta echilibrata?



    O dieta echilibrata se gaseste cu usurinta in carti si arareori pe masa noastra. Desi substantele nutritive sunt peste tot in oferta de alimente, saracirea solului, depozitarea, procesarea alimentelor si gatirea lor distrug mare parte dintre acestea. Totusi raman destule pentru ca mesele echilibrate sa fie importante. Pana la urma, suplimentele alimentare nu functioneaza fara mancare si cu cat este mai buna mancarea pe care o mananci, cu atat vor fi mai eficiente suplimentele.


    Cu toate astea pentru a sti daca ai sau nu o masa echilibrata, trebuie sa te familiarizezi cu grupele alimentare de baza din Piramida Ghidului Alimentar si cu numarul recomandat de portii pe care trebuie sa le consume zilnic din ele. Sunt date si dimensiunile portiilor – si probabil sunt mai mici decat credeai – dar acestea trebuie stalibite individual.; cantitati mai mici pentru persoanele mai putin active si cantitati mai mari pentru adolescent si pentru cei ce desfasoara o munca fizica obositoare. Nu uita ca, pe masura ce imbatranesti, metabolismul tau incetineste, iar nevoile tale de energie scad.


    Conform directivelor Departamentului Agriculturii din SUA, portiile zilnice recomandate de seminte, produse de panificatie, creale, legume si fructe au crescut semnificativ, in vreme ce portiile de lactate si produse din carne au scazut. Acestea sunt dupa cum urmeaza.



Grupa cereale:

  • seminte integrale sau imbogatite, orez, ovaz 6-11 portii pe zi
  • 1 portie= o lingura de orez



Grupa legume:

  • Legume verde inchis, galbene sau portocalii, legume cu Frunze 3-5 portii pe zi
  • 1 portie = 4 frunze mari sau 180 ml de suc de legume



Grupa fructe:

  • citrice, rosii si altele bogate in vitamin C 2-4 portii pe zi
  • 1 portie= un fruct mediu



Grupa lactate:

  • lapte, branzeturi, iaurt si derivate ( degresate ) 2-3 portii pe zi
  • 1 portie = un iaurt 140 gr sau o cana cu lapte sau 30 gr de branza de vaca light



Grupa carne:

  • vita, porc, pui, curcan, peste si oua 2-3 portii pe zi
  • 1 portie = 100-120 de gr



Grupa grasimi sanatoase:

  • seminte de in/dovleac, miez de nuca crud, migdale, alune, caju 2-3 portii pe zi
  • 1 portie = 50 gr



Grupa grasimi animale, uleiuri, dulciuri:

  • a se consuma rar



    Sursa : Noua Biblie a Vitaminelor – Earl Mindell si Hester Mundis , editura Lifestyle




Tel. 072-BILIARD, 072-BOWLING, 021-316.10.52
Doriti sa aratati exceptional?
Un alt mod de viata!